Herkenbaar?

Dansend de kapsalon uit met perfect geknipt haar én de shampoo die aangeraden werd, zodat je thuis ook de mooie glans in je haar behoudt en je haar prachtig in model valt… Echter na de eerste wasbeurt thuis blijkt je haar na gebruik van de shampoo helemaal niet zo te glanzen en het valt ook minder mooi en gemakkelijk als beloofd. Terwijl de kapper én de verpakking toch echt anders vertellen. Dus ook deze shampoo verdwijnt na een poging of twee in de la, bij de andere potjes, tubes en flacons. Hoe kan dit nou? Wat gaat er mis? De kapper gebruikte toch écht hetzelfde product en je hebt precies gedaan wat het etiket beschrijft. Zonder iemand tegen de haren in te strijken, volgt hier de uitleg wat er gebeurt…

Voordat het product daadwerkelijk jou bereikt, heeft het een lange weg afgelegd. Van de fabrikant via de distribiteur naar de vertegenwoordiger die het op zijn beurt aan de kapper verkoopt.

De Europese wetgeving verplicht producenten om alle  ingrediënten van een product op de verpakking te zetten.

Echter zijn dat zoveel bestanddelen, dat de werking van de afzonderlijke ingrediënten onduidelijk wordt en voor de gemiddelde consument niet te begrijpen valt.

Wij helpen je om in de toekomst

teleurstellingen te voorkomen

Het is belangrijk om te weten dat het grootste bestanddeel als eerste wordt vermeld en het kleinste als laatste. Dit houdt in dat gemiddeld de eerste vijf bestanddelen op de lijst, over het algemeen, essentieel zijn voor de werking van het product, maar dat de rest er niet zo gek veel meer toe doet. Zodra de fabrikant één druppel toevoegt van een bepaalde stof, wordt dit opgenomen in de ingrediëntenlijst en mag het product zelfs die productnaam voeren. Het mag duidelijk zijn dat het dus zeker niet raar is dat je soms de werking van het gekochte product in twijfel trekt.

Maar waarom werkt het dan wel als de kapper het product gebruikt?

Met stip op één: jouw kapper beschikt over knip- en modelleertechnieken die je haar laten ‘dansen’! Daarnaast is de vertegenwoordiger overtuigd van de bestanddelen van het product en neemt in zijn of haar enthousiasme jouw kapper hierin mee.

Zodra de fabrikant een druppel toevoegt van een bepaalde stof, wordt dit opgenomen in de ingrediëntenlijst en mag het product zelfs die productnaam voeren.

Zo mooi! Hairstyling doet het echt anders!

Door de vele trainingen en eindeloze interesse in de producten waar we mee werken, hebben we er onze missie van gemaakt om te gaan voor eerlijke en pure producten, transparantie en zoveel als we weten te delen met degenen die daar behoefte aan hebben.

Deze zoektocht naar de beste producten is nooit klaar. Inmiddels weten we dat gebruiksvriendelijkheid en werking prima samen gaan met een beter milieu en

(hoofd)huidvriendelijk-zijn. En dat is waar we naar streven, want maar liefst 50% van de mensen heeft een gevoelige hoofdhuid.

Zo Mooi Hairstyling luistert écht naar de klant, geeft advies en werkt met eerlijke en zo puur mogelijke producten, zonder in te leveren op kwaliteit, mogelijkheden en gebruiksgemak. Zo Mooi Hairstyling is inderdaad de stylist die begrijpt wat u bedoelt, maar die ook begrijpt wat nodig is.

50% van de mensen heeft een gevoelige hoofdhuid.

Dus geen onzin meer.

 Wij begrijpen jou én de wereld waarin we leven.

Tip: bespaar jezelf een heleboel miskopen, door je product te onderzoeken op de INCIlijst (www.thetruthaboutcosmetics.com). Hier kun je alle ingrediënten van het product invoeren en zien of de bestanddelen vriendelijk of juist agressief zijn (aan de hand van gekleurde smiley’s groen, oranje of rood-).